جورواجورجورواجور، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 8 روز سن داره

جورواجور

نقاشی ‌و تکمیل پازل موجب تخلیه مثبت انرژی کودک می‌شود

1391/6/12 13:27
نویسنده : مامان مریم
187 بازدید
اشتراک گذاری

یک روانپزشک گفت: بازی‌های جسمانی و فیزیکی مانند انواع نقاشی‌ها و تکمیل پازل‌ها که نیاز به ابزار و وسایل دارد باعث تخلیه انرژی به طور مثبت می‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه يزد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکترقاسم دستجردی اظهار كرد: خلاقیت به معنای دیدن چیز‌ها به شیوه جدید، متفاوت فکر کردن، شکستن مرز‌هاست، باید توجه داشت بازی‌هایی این خلاقیت‌ها را ایجاد می‌کنند که ثابت و بدون انعطاف نباشند.

وی با تأکید براین که بازی باید متناسب با سن کودک انتخاب شود، اظهار کرد: در سنین پایین‌تر بازی انفرادی وساده و در عین حال خلاق تأثیر بهتری دارد و کودک از نظر حسی و حرکتی تقویت می‌شود که والدین باید به این موارد توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بازی و سرگرمی به انواع فردی و گروهی تقسیم می‌شود، افزود: بازی‌های نمایشی، آموزشی از نوع بازی‌های گروهی هستند،همچنین برخی از انواع بازی‌ها تأثیرگذاری بیشتری بر خلاقیت کودک دارند.

وی با اشاره به اینکه سرگرمی در تمام سنین انواع گوناگونی دارد، گفت: بازی و سرگرمی سالم رشد اجتماعی و ذهنی کودک را به دنبال دارد و باعث تقویت هوش و استعداد کودک و نوجوان می‌شود.

دستجردی ادامه داد: کودک در بازی کردن به آزمون شکست و رقابت، همانندسازی، ابراز وجود و تقویت ارتباط با دیگران می‌پردازد.

این روانپزشک تصریح کرد: کودک با بازی بهتر محیط پیرامون خود را کشف می‌کند و آموزش مفاهیم را فرا می‌گیرد و از بعد عاطفی نیز بازی ارضای حس برتری جویی است و احساسات را بروز می‌دهد، اضطراب و تنش را تخلیه می‌کند و باعث کسب لذت می‌شود.

این متخصص اعصاب و روان در ادامه با اشاره به این که بازی باعث تقویت روابط والدین و کودک می‌شود، افزود: بازی‌های جسمانی و فیزیکی که نیاز به ابزار و وسایل دارد باعث تخلیه انرژی به طور مثبت می‌شود که می‌توان در این مورد انواع نقاشی‌ها و تکمیل پازل‌ها و تصاویر و استفاده از خمیربازی را نام برد./

منبع : مجله شهرزاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به جورواجور می باشد