جورواجورجورواجور، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 8 روز سن داره

جورواجور

خواب کودک

1391/5/4 10:53
نویسنده : مامان مریم
188 بازدید
اشتراک گذاری

عکس هایی زیبا از لحظات خواب کودکان

كودكان بايد خيلي چيزها را ياد بگيرند و خيلي هم سريع بايد اين اتفاق بيفتد و وقتي قرار باشد كسي در يك لحظه به خيلي چيزها فكر كند كار خيلي سخت مي‌شود. بچه‌ها به همين خاطر است كه اين قدر مي‌خوابند. سرو سامان دادن به اوضاع اين دنيا واقعاً به سكوت و آرامش نياز دارد. كودك هنگامي كه مي‌خوابد، مي‌تواند به همه تجربه‌هايي كه در بيداري كسب كرده است سر و سامان بدهد در اين فاصله، موادشيميايي داخل مغز و بدن او خود را بازسازي مي‌كنند تا براي فعاليت بيشتر آماده شود. ما هم كه پدر و مادر او هستيم بايد خيلي چيزها را ياد بگيريم و براي اين كار بايد به اندازه كافي بخوابيم بدون خواب كافي همه‌ي آدم‌ها زجر مي‌كشند اغلب پدر و مادرها راحت تر با تولد كودك كنار مي‌آيند تا با زندگي كردن با او :

 

وقتي يك كودك برنامه خواب منظمي ندارد (كه خيلي از بچه‌ها اينطورند) پدر و مادرها واقعاً خسته مي‌شوند. آنها نمي دانند چه موقع بايد منتظر چه چيزي باشند؟ و به همين علت، فوق العاده خسته مي‌شوند اغلب، بهتر است ندانيد كه يك كودك بايد چقدر بخوابد تا او را با بقيه بچه‌ها مقايسه نكنيد و خسته تر و كلافه‌تر نشويد. البته براي خواب كودكان هم معيارهاي نسبي وجود دارد ولي اگر خيلي به اين اعداد و ارقام توجه كنيد، آن وقت هر يك دقيقه خواب كودك را به هزار مشكل عجيب و غريب ربط مي‌دهيد و واقعاً دچار مشكل مي‌شويد فقط اين نكته را در نظر داشته باشيد كه اگر كودكي گريه و بي قراري نمي كند و سالم است هرقدر كه لازم باشد، مي‌خوابد و ابداً نمي تواند جلوي خوابيدن خود را بگيرد بعضي از بچه‌ها از 24 ساعت شبانه روز 21 ساعتش را مي‌خوابند و بعضي هم بيشتر از 8 ساعت نمي خوابند. نوزادان تا حدود يك سالگي به طور متوسط روزي 16 ساعت مي‌خوابند كه اين ميزان به تدريج كم مي‌شود و در يك سالگي به روزي 14 ساعت مي‌رسد. ميزان خواب كودك آن قدرها هم مهم نيست. مهم اين است كه او شاد، هوشيار و پر انرژي باشد و اگر به اندازه كافي بخوابد همين طور هم خواهد بود. اگر كودك خسته و عصبي باشد، لازم است كه بيشتر بخوابد اغلب بزرگترها براي خواب و بيداري شان برنامه دارند، اما نوزاد به دو علت قادر به انجام اين كار نيست : اول اينكه آن قدر از نظر جسمي بالغ نشده كه بتواند اين كار را بكند و دوم : اينكه هنوز شما نتوانسته ايد او را راهنمايي كنيد او به محض اينكه بتواند به بلوغ جسمي كافي برسد از راهنمايي شما هم استفاده خواهد كرد. نوزادان، اغلب، برنامه خواب خود را با برنامه خواب بزرگترها تطبيق مي‌دهند، ولي خواب منظم و يكسره شب معمولاً تا قبل از چهار ماهگي كه كودك از نظر جسمي بالغ شده است، پيش نمي‌آيد. در تنفس كودكان، به خصوص در سنين زير چهار ماهگي، گاه وقفه ايجاد مي‌شود اين مسئله كاملاً طبيعي است و جاي هيچ گونه نگراني نيست كودك به ظاهر اين وقفه ها از خواب مي‌پرد و همين پرش كمك مي‌كند كه بتواند دوباره نفس بكشد. با بزرگتر شدن كودك، تنفس او نظم بيشتري پيدا مي‌كند و كمتر از خواب مي‌پرد در آغوش گرفتن كودك و نوازش كردن او در تنظيم تنفس و دماي بدنش تأثير شگفتي دارد و اين مسأله در شب هم به اندازه روز اهميت دارد و كودك شما خيلي بيشتر از آنچه تصور كنيد شب ها از خواب بيدار مي‌شود بعضي از بچه‌ها مي‌توانند خودشان را آرام كنند و دوباره بخوابند در حالي كه بقيه بيدار مي‌مانند و... سر جايشان ول مي‌خورند و بالاخره هم مادرشان را صدا مي‌زنند بنابراين بيدار شدن كودك هنگام شب نيست كه مشكل ايجاد مي‌كند، بلكه ناتواني او در آرام كردن خودش مشكل آفرين است. با بزرگ شدن كودك اين مشكل هم به تدريج از بين مي‌رود.



پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

❤مامان آزی❤
16 مرداد 91 9:08
________________________$$$$$$$_______________$$____ ________________________$$$$$$$$$$___________$$$$$___ ________________________$$$$$$$$$$$________$$$$$$$$__ _________________________$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$___ __________________________$$$$$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$__ _____________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___ ___________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___ _________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____ ________________$$$______$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_______ ______________$$$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$$$$_________ _____________$$$$$$$$$$_____$$$$$$$$_$$$$$___________ ___________$$$$$$_$$$$$$$$__$$$$$$$___$$$$___________ __________$$$$$_____$$$$$$$$_$$$$$$____$$$_________ _________$$$$__________$$$$$$$$$$$$$$___$$$________ _______$$$$____________$$$$$$$$$$$$$$___$$$_________ ______$$$_________________$$$$$$$$$$$$____$$$$$$_____ __$$$$$$___________________$$$$$$$ I LOVE YOU !!!!!!!!! درود عزیزم میشه بیای وبلاگ ما برای مسابقه به سوگل و کیانوش کمک کنی؟؟؟ امروز روز آخــــــــــــرررره
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به جورواجور می باشد