جورواجورجورواجور، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 8 روز سن داره

جورواجور

کودک نوازش مادرانه را دوست دارد

1391/2/5 14:12
نویسنده : مامان مریم
311 بازدید
اشتراک گذاری
کودک بی‌نهایت دوست دارد نوازش شما (مادر) را حس کند، چشم‌های‌تان را ببیند و صدای شما را بشنود.
ماساژ نوزاد
نوازش آرامش‌بخش

 

کودک بی‌نهایت دوست دارد نوازش شما (مادر) را حس کند، چشم‌های‌تان را ببیند و صدای شما را بشنود.
ماساژ نوزاد
نوازش آرامش‌بخش
هزاران سال است که در فرهنگ‌های مختلف سراسر دنیا، انواع گوناگون ماساژ نوزادان تجربه شده است. کلاس‌ها و کتاب‌هایی تحت همین عنوان وجود دارد اما شما می‌توانید به شکل بسیار ساده‌ای نوزاد خود را در منزل ماساژ دهید. در یک اتاق گرم یا قسمتی از تخت‌خواب یا فرش که آفتاب افتاده باشد، تمام لباس‌های او را به غیر از پوشک در آورید. یا او را لخت بر روی یک حوله ضخیم‌ یا پارچه دیگری ماساژ دهید. در صورت تمایل می‌توانید از روغن‌های گیاهی مثل روغن بادام یا زردآلو استفاده کنید. توجه داشته باشید که از مصرف روغن بچه یا هرگونه روغنی که حاوی مواد نفتی باشد، خودداری كنید. با حرکتی همانند دوشیدن شیر، به آرامی هر یک از دست‌ها و پاهایش را فشار دهید. سپس دست‌های‌تان را از قسمت وسط بالا تنه، به اطراف حرکت دهید. یا به نرمی سرانگشتان خود را روی پوست او بکشید. در حین انجام این کارها با او حرف بزنید یا برایش آواز بخوانید.
انگشتان خود را بر روی شقیقه‌هایش بگذارید و به نرمی به شکل دایره‌های کوچک حرکت دهید. سپس سر انگشتان‌تان را وسط پیشانی او قرار دهید و به آهستگی تا ناحیه ابروها پایین بکشید. سعی کنید به نرمی شست‌های خود را از قسمت برجسته و بالایی بینی، به طرف پایین و نوک‌بینی بکشید. سپس تا گوشه‌های دهان ادامه دهید.
کودک بی‌نهایت دوست دارد که نوازش شما را حس کند، چشم‌های‌تان را ببیند و صدای شما را بشنود.
پیشرفت مهارت‌ها
نوازش کردن، احساس اطمینان عمیقی را در نوزادان ایجاد می‌کند؛ به خصوص اگر آرام و با نرمی انجام شود. یک ماساژ لطیف، منجر به تحریک گردش خون، حس لامسه و هوشیاری بدنی کودک می‌شود. نگاه کردن و صحبت کردن با او، به تقویت ارتباط مهم عاطفی شما کمک کند.
 
برگرفته از مجله مادران
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به جورواجور می باشد