جورواجورجورواجور، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 8 روز سن داره

جورواجور

4 بار سرما خوردگی در سال طبیعی است

1391/8/20 12:45
نویسنده : مامان مریم
1,881 بازدید
اشتراک گذاری
چهار بار سرماخوردگي کودک در سال طبيعي است

متخصص عفونی و کودکان گفت : ابتلای کودکان به سرماخوردگی سه تا چهار بار در سال طبیعی است و جای نگرانی ندارد .

دکتر اکبر کوشان فر در حاشیه هشتمین همایش سالانه انجمن بیماری های عفونی کودکان

در مصاحبه با خبرنگار ما با بیان اینکه شایعترین عفونت کودکان ، عفونت های تنفسی فوقانی است، افزود : بیش از 200 ویروس عامل سرماخوردگی است و هر کدام از آنها می تواند نوعی از سرماخوردگی ایجاد کند .

وی گفت:کودکان با ارتباط نزدیک با یکدیگر بخصوص در مهدهای کودک و ابتدای ورود به دبستان ، بیشتر در معرض این ویروس ها قرار می گیرند و سرماخوردگی های مکرر در آنها ایجاد می شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود : آلودگی هوا و حساسیت های آن نیز موجب شده است سرماخوردگی برخی کودکان بیش از 20 روز ادامه داشته باشد و این کودکان بیشتر به سرماخوردگی مبتلا شوند .

وی افزود : مهمترین اقدام مادران و پدران برای کاهش احتمال ابتلای فرزندان به سرماخوردگی ها و بهبود آنها ، توجه به تغذیه کودک و تأمین ویتامین ها و پروتئین ها در غذای اوست .

کوشان فر گفت : فرزندان خود را به خوردن میوه ها و سبزی ها ، شیر و لبنیات و صبحانه عادت دهید و آنها را از مصرف غذاهای آماده منع کنید .

وی افزود : اگر سرما خوردید کمتر از خانه بیرون بروید و استراحت کنید و اجازه ندهید کودکان در نزدیکی افراد سرماخورده قرار بگیرند.

این متخصص عفونی و کودکان همچنین گفت : برای جلوگیری از ابتلای کودکان ، بخصوص کودکان کمتر از 4 سال و افراد بالای 50 سال به آنفولانزا نیز لازم است هر سال واکسن آنفولانزا به این افراد تزریق شود .

هشتمین همایش سالانه انجمن بیماری های عفونی اطفال صبح امروزدر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز به کار کرد و تا 19 آبان ادامه دارد ./س

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به جورواجور می باشد