جورواجورجورواجور، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 8 روز سن داره

جورواجور

طرز تهیه ۱۰ ساندویچ متنوع برای نهار کودکان

1391/8/6 13:20
نویسنده : مامان مریم
3,067 بازدید
اشتراک گذاری

آیا کودکتان از کره بادام زمینی و ژله با اکراه حرف می زند ؟ با ایجاد این ۱۰ تغییر خلاقانه وعده ناهارش را برایش لذت بخش نمایید .

۱ – رولت گوشت کباب شده با پنیر چدار 

برای متنوع ساختن ناهار فرزندتان یک ساندویچ استاندارد را به یک ساندویچ بسته بندی شده تبدیل نمایید . اگر فرزندتان علاقه ای به غذاهای ادویه دار ندارد فقط کافیست ریشه خردل را از این ساندویچ حذف نمایید .

۲ – ساندویچ ترکی دودی با مایونز پاپریکا 

اضافه کردن مقداری پودر پاپریکا به سس مایونز مورد استفاده برای این ساندویچ طعم فوق العاده ای به آن می دهد . نسبت به پنیر سوییسی یا پنیر چدار اضافه کردن پنیر مانچیگو (Manchego : مهم ترین و مشهورترین پنیر تهیه شده از شیر گوسفند در اسپانیا می باشد ) باعث ایجاد تغییری خوشایند در طعم این ساندویچ می گردد .


۳ –
ساندویچ سالادهای  ماهی تون 

ساندویچ های معمولی ماهی تون فرزندتان را با اضافه کردن ۱ قاشق غذاخوری پر چاشنی  شوید ترش یا شیرین طعمی متفاوت ببخشید .


۴ -
ساندویچ سیب و پنیر چدار 

میوه ها و پنیر یک زوج طبیعی هستند . کودکان این ترکیب شور و شیرین ساندویچهای ساده اما خوشمزه را دوست خواهند داشت .


۵ –
ساندویچ های ترکی 

برای بسته بندی کردن این ناهار دوست داشتنی کودکان از چیبس توردیلا  آغشته به سس پستو استفاده نمایید .

( سس پستو یک سس ایتالیایی است که از مواد مورد نیاز برای تهیه آن عبارتند از ریحان تازه ، نعنا ، تخمه کاج ، روغن زیتون و چند حبه سیر . همه مواد را در مخلوط کن ریخته و با هم مخلوط کنید )


۶ –
ساندویچ تخم مرغ با مایونز مخلوط شده با سبزیجات معطر 

اضافه کردن مقداری سس خردل به این نوع از سالاد تخم مرغ،  تندی اندکی به آن می دهد . برای انتخاب نان این ساندویچ دست شما کاملا باز است باشید .


۷ -
ساندویچ استرومبولی 

این ساندویچ پیتزای رول شده حاوی همه مواد ضروری برای بدن کودکان می باشد . یعنی که گوجه فرنگی و پنیر را بر روی یک خمیر ترد ریخته و آن را رول می کنند . برای افزایش مواد مغذی این ساندویچ می توان چند برگ اسفناج تازه هم اضافه کرد


۸ -
ساندویچ فلفل قرمز کبابی با ژامبون گوشت 

اگر کودکتان طعم ژامبون گوشت را نمی پسندد می توانید چیز دیگری مثل کالباس سالامی را جایگزین آن نمایید . سبزیجات کباب شده یکی دیگر از مواد اصلی ترکیب ساندویچهای گوشت و پنیر می باشد  .

 

9 – امپانادای مرغ  

 به جای استفاده از  نوع بسته بندی شده موجود در فروشگاهها می توانید این ساندویچ خمیری که حاوی موادی چون مرغ خرد شده ، نخود فرنگی ، هویج و پیاز می باشد را خودتان آماده نمایید .  در امپانادای مرغ به جای تن ماهی که در دستور اصلی آن وجود دارد از مرغ استفاده شده است .


نکته :
در اصل امپاندا یک نوع غذای اسپانیایی است  که چیزی شبیه پیراشکی می باشد یعنی یک نوع خمیر که وسط آن مایه ای حاوی تن ماهی روغن گرفته شده  ، فلفل دلمه ای ، پیاز  ، تخم مرغ پخته و پوره گوجه فرنگی می باشد . بدین ترتیب که پیاز و فلفل دلمه ای را در روغن تفت داده و سپس ماهی تن را به آن اضافه می کنیم . پوره گوجه فرنگی را به مخلوط فوق اضافه کرده می گذاریم آب آن کاملا ً تبخیر شود . پس از تبخیر شدن آب مخلوط فوق، تخم مرغ پخته شده و زیتون خرد شده را به مخلوط اضافه کرده و بر روی خمیر ریخته و به مانند پیراشکی می پیچانیم  و در فر قرار می دهیم تا طلایی شود .

 

10 – ساندویچ ماهی تون و ریحان به همراه فلفل قرمز کبابی 

آیا می خواهید که تغییری در سالاد تن ماهی معمول خود ایجاد کنید . استفاده از سس مایونز را به دست فراموشی سپرده و به جایش از ریحان تازه ، فلفل خرد شده و مقداری سرکه استفاده نمایید .

 
 
 
به نقل از:سیمرغ

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ماهان (خاطرات ماهان جون)
6 آبان 91 13:30
سلام ، تبریککککککککککک وب خیلی خیلی عالی دارین از مطالب مفیدتون لذت بردم اگه میشه کمکم می کنین از شکلکهاتون کپی داشته باشم خیلی خوشم اومد اما نتونستم برا خودم کپی بگیرم

ممنون عزيزم . كدوم شكلك رو مي خواستي


niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به جورواجور می باشد