جورواجورجورواجور، تا این لحظه: 12 سال و 19 روز سن داره

جورواجور

6 دستور ساده برای پخت ماهی

1391/8/6 12:02
نویسنده : مامان مریم
18,244 بازدید
اشتراک گذاری

ماهی دوست ندارید؟ حتما همیشه مثل دفعه پیش ماهی می‌پزید و برای خوشمزه‌شدن آن وقت صرف نمی‌کنید. ماهی را می‌توان با روش‌هایی متنوع و متفاوت طوری پخت که آنقدر خوشمزه شود که هیچ‌کس نتواند از خوردن آن امتناع کند. این ۶ دستور ساده را ببینید:

۱- ماهی را نمک و فلفل بزنید و در روغن سرخ کنید. سپس کمی سس گوجه درست کنید، در تابه بریزید و در ظرف را بگذارید تا ماهی با سس گوجه خوب پخته شود. آن را با سیب‌زمینی سرخ کرده سرو کنید.

۲- ماهی را به تکه‌های کوچک تقســیم کنید. ۲تخم مرغ را بزنید و کنار بگذارید. یک کاسه را پر از آرد گندم کنید و به آن زردچوبه، نمک و فلفل اضافه کنید. در کاسه دیگری هم آرد سوخاری کنار بگذارید. ماهی‌ها را اول در آرد گندم، بعد تخم‌مرغ و بعد آرد سوخاری بغلتانید و سرخ کنید.

۳- کمی گشنیز، جعفری و ترخون را خرد کنید و ماهی را بعد از نمک و فلفل زدن به آن آغشته کنید. بگذارید ۲ساعت بماند و بعد ماهی را در آرد سوخاری بغلتانید و سرخ کنید. این غذا با سبزیجات تازه عالی می‌شود.

۴- ماهی را نمک و فلفل بزنید و در روغن سرخ کنید تا دو طرف آن طلایی شود. کمی آبلیمو، سس مایونز، سبزیجات معطر و خیارشور خرد شده را با هم مخلوط کنید. نام این سس تارتار است و می‌توانید ماهی را با آن سرو کنید.

۵- تکه‌های ماهی را نمک و فلفل بزنید و در آبلیمو بغلتانید. آنها را در یک کیسه پلاســتیکی بگذارید و صبر کنید شب تا صبح بماند، سپس آنها را در روغن سرخ کنید. این غذا را با گوجه‌فرنگی سرخ شده و ریحان سرو کنید.

۶- ماهی بدون تیغ مثل شیر اقیانوسی را به تکه‌های کوچک به اندازه گوشت خورشی تقسیم کنید و نمک و فلفل بزنید. ماهی‌ها را به سیخ بکشید، کمی روغن زیتون روی آنها بمالید و در تابه سرخ کنید. در آخر کمی ریحان و پیازداغ روی آنها بریزید و با نان سرو کنید.

 

به نقل از:برترین ها

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به جورواجور می باشد